.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سورت مازندران اثر ملي مي‌شود

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران گفت: سورت در فهرست آثار ملي قرار گرفت.

به گزارش  فارس، اسدالله محمدپور ظهر امروز در جلسه كارگروه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران اظهار داشت: پروژه فانوس زرين سي سنگان كه مجتمع تفريحي و توريستي است عمليات اجرايي آن از سال 82 آغاز شد.
وي تصريح كرد: در طي اين سال‌ها مجوزهاي متعددي دريافت شد و در چند روز پيش نيز كلنگ‌زني شد و اين پروژه‌ دريايي از پروژه‌هاي مزيت‌دار است و جاذبه‌هاي خاص خودش را دارد كه نياز به همكاري سازمان جنگل‌ها و مراتع غرب استان دارد.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران ديگر دغدغه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران را در مورد چشمه آب معني سورت عنوان كرد و ابراز داشت: اين اثر ملي كه يك ميراث طبيعي است در دنيا منحصر به فرد است.
اين مسئول ادامه داد: چشمه آب معدني سورت جزء اسناد ملي قرار گرفت و در تلاش هستيم تا اين چشمه زيباي جهان در فرصت جهاني قرار گيرد.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران با بيان اينكه حريم چشمه آب معدني سورت به 20 هكتار تعيين شد، تصريح كرد: برخي از دستگاه‌ها بدون هماهنگي اجازه بهره‌برداري از معادن نزديك اين چشمه را صادر كردند كه نياز به پيگيري در اين زمينه وجود دارد.
وي يادآور شد: براي اجراي طرح‌هاي عمراني در نزديك چشمه سورت نياز به سرمايه‌گذار داريم و سرمايه‌گذار اين طرح بايد همه سازه‌هاي شوراي فني كشور را در حريم خارج از محوطه تعيين شده اجرايي كنند.
در ادامه مديركل منابع طبيعي مازندران نيز متذكر شد: سورت شاهكاري در خلقت جهان هستي است و تنها چشمه مشابه به آن در تركيه وجود دارد كه به عقيده برخي كارشناسان مواهب طبيعي سورت نيز منحصر به فردتر است.
عباسعلي نوبخت اذعان داشت: سورت پديده نادر است و اين پديده نيز ارزش دارد كه محوطه بيشتري به اين چشمه زيبا جهان اختصاص دهد.
به گزارش فارس، استاندار مازندران نيز خواستار رسيدگي به پرونده سرمايه‌گذار معرفي شده براي اجراي طرح در حاشيه چشمه آب معدني سورت شد.
طاهايي همچيني با درخواست از مدير آب منطقه‌‌اي مازندران نيز درخواست كرد كه از نزديك ميزان آب موجود در چشمه سورت را مورد بررسي قرار دهد و خواستار برنامه ريزي براي بازديد از اين چشمه منحصر به فرد جهان شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 5 شهريور 1390
نوبخت خوب تشخیص داد افرین!
فرشاد راعی 6 شهريور 1390
شما بهتر بود اول قله دماوند در لاریجان آمل رو به عنوان اثر ملی ثبت بین المللی میکردید تا این تهران نگه قله دماوند در تهران هست و مسئولین استانی به خاطر سیاسی بازی که چون مشایی می خواست دماوند رو ثبت بین المللی کنه در جشنواره ملی قله دماوند در شهر رینه آمل شرکت نکردند. با اینحال مردم آمل حضور 4 هزارنفری داشتند.
درضمن چشمه های آب گرم معدنی لاریجان آمل که از دماوند نیمه خاموش می جوشد یمک میراث طبیعی ارزشمند است که باید حفظ شود.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.063 seconds.